середа, 29 серпня 2018 р.

Юрій Нос: "Мрії можна реалізовувати лише в самодостатній державі"

Юрія Носа, директора Центрального ринку, можна назвати великим мрійником, але на диво, навіть у часи фінансового дефіциту (а вони, здається, були завжди) йому вдавалося реалізовувати задумане. Переконаність, віра в людей і впевненість у своїх можливостях – основний будівельний матеріал, користуючись яким він свої проекти матеріалізує. Так сталося і в Олександрї. Він єдиний зумів переконати торгівельників і упорядкувати та удосконалити систему торгівлі на міському Центральному ринку. Проект Центрального ринку, яким би він хотів його бачити, висить у кабінеті Юрія Носа, а вже зовсім ідеальний – в особистому комп'ютері і, коли про майбутнє ринку говорить, очі запалюються якимось особливим вогником, саме таким, з яким батьки говорять про ідеальне майбутнє свого дитяти. І хоча до того ідеального ще далеко, але в планах воно вже є.

Про реалії і майбутнє Центрального ринку ми й говорили з його директором Юрієм Носом і самі переконалися – завдяки йому майбутнє у цього торгівельного об'єкту є.
– Юрію Володимировичу, з огляду на час і фінансову скруту, чи є можливості перетворити наш ринок на кшталт європейського?
– Можливостями завжди можна або скористатися, або проігнорувати їх. Проблеми виникають завжди у тих, хто хоче щось робити. Якщо ти нічого не робиш, то в тебе немає проблем. Коли ти берешся щось зводити, у тебе виникне ряд проблем: брак знань, брак грошей, брак фахівців. З цим стикалися і ми, але уже більшість запланованого виконали. Люди бачать, які павільйони, кіоски поставили, вивільнили території для проїзду транспорту, паркування автомобілів.
Покращення умов торгівлі на Центральному ринку міста не припиняється незалежно від пор року. Сьогодні капітально ремонтуємо молочний павільйон.
– Сезон розпродажу овочів та фруктів вимагає відповідного підходу до системи торгівлі, її упорядкування та відповідності санітарним вимогам. Що в цьому напрямку робиться ?
– Для реалізації овочів та фруктів продавцям запропонують легкі мобільні павільйони, котрі можна буде виставляти на будь-якій території ринку – центрального чи в мікрорайонах. Основні вимоги, які ми повинні забезпечити – це торгівлю зі столу, а не з землі. Терези повинні бути повернуті до покупця й добре видно вагу та ціну товару. Ще одним здобутком цього року є придбання спеціального прибору, що вимірює рівень пестицидів у ягодах та фруктах. Контролер на робочому місці у власника товару може перевірити його якість і якщо відповідає нормам, то овочі й фрукти надходять у вільний продаж.
– Сьогодні всі зусилля адміністрації ринку направлені на проведення поточних та завершення капітального ремонту в павільйонах. Що вдається?
– Найбільша турбота – молочний павільйон. Планували з усім справитися до кінця серпня, але через фінансову скруту, яка сьогодні спостерігається і у людей, і у підприємства, ремонтні роботи доведеться подовжити.
Найбільш фінансово затратною є перекриття даху. Ми ним і займаємося, доки дозволяють погодні умови, а коли це вже зробимо – далі піде облаштування в середині павільйону: стеля, стіни, прилавки, електромережа, холодильники та ін. На це теж треба чималі кошти, але ми вже не будемо обмежені погодними умовами.
На жаль, фінансового розвитку підприємства, як я очікував, сьогодні немає і це не з нашої вини. Люди виїжджають з України – хто на заробітки, хто назавжди, полишають торгівлю. Ті, хто залишається, не мають коштів на придбання товарів. Купують лише найбільш необхідне. Ми своїм працівникам трохи підняли заробітну плату, оборотних коштів залишилося мало, тому й ремонт затримався. Я планував, що торгівлю почнуть в оновленому приміщенні уже в серпні, а тепер доведеться відтермінувати цю процедуру ще на два місяці. А ось поточні ремонти ми робимо в рамках запланованого і ринок підтримуємо постійно в робочому стані. У планах перекрити дах у павільйонах сектору «А». Підтримали таку ініціативу і підприємці, які торгують на тих місцях.

Планів багато, є в мене проект ринку майбутнього, який передбачає під'їзд до павільйонів на власному транспорті, а павільйони мають перетворитися в невеликі магазини, на кшталт європейських. Ця ідея може втілитися лише тоді, коли зміниться ситуація в державі й люди повернуться працювати та розвивати бізнес в Україні, а поки що це лише картинка.

Немає коментарів:

Дописати коментар

UA-138421690-1